Меню сайта
Календар
«  Липень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Головна » 2015 » Липень » 9 » «Класні» вчителі для «Класної школи»
12:43
«Класні» вчителі для «Класної школи»

«Класні» вчителі для «Класної школи»

     Ми пишаємося своєю країною, своїм древнім містом, пам’ятками культури, історії, адже насправді маємо що показати , про що розповісти і чим здивувати. Наш народ завжди демонстрував бажання постійно вдосконалюватися, духовно зростати, змінювати себе й життя навколо до кращого, прагнути бути європейською спільнотою, а не лише знаходитись територіально у Європі і значне місце, на мою думку, у вирішенні цих та багатьох інших завдань займає школа.

     Знайомтесь! Одна з найкращих шкіл Деснянського району міста Києва -  спеціалізована школа № 250 з поглибленим вивченням математики, яка цього року святкуватиме своє 30-річчя. У Стратегічному плані розвитку школи  читаємо: «Це навчальний заклад, що виконує замовлення суспільства, щодо формування конкурентноспроможної особистості, яка вміє орієнтуватися в системі найрізноманітніших суперечностей та здатна планувати стратегію власного життя в руслі національних та  загальноєвропейських цінностей.»  Очолює школу досвідчений, цілеспрямований педагог, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, Відмінник освіти України Наталія Дмитрівна Гуменюк.

     Школа завжди славиться своїми вчителями. Батьки цінують стабільність, діти захоплюються креативністю, а влада дякує за ентузіазм. За три десятиліття дружній колектив перетворився на цілеспрямований творчий гурт освітян-однодумців. Сьогодні у школі працює  65 вчителів, з яких 50 спеціалістів вищої категорії, серед них 10 «Вчителів-методистів», а 27 мають звання «Старший вчитель».

     Школа дає ґрунтовну освіту, глибокі знання. Наш учень – успішний випускник, в якому зацікавлені найкращі вузи України та Європи; здатний правильно обрати професію, добре навчатися та будувати особисту кар’єру.

Своєрідність закладу полягає у тому, що педагогічний, учнівський  та батьківський колективи працюють пліч-о-пліч. Яскравим прикладом цього є колективна розробка Стратегічного плану розвитку школи, вироблення статуту школи, обговорення правил внутрішкільнього розпорядку, робота над загальношкільними проектами: «Система правової освіти та виховання у навчальному закладі» (2005, 2011 рр.), «Освіта в роки випробувань»(2011р.), «Школа сприяння здоров’ю» (2012р.), «Школа без насилля» (2013-2015рр.). Творча група вчителів працює над упровадженням науково-педагогічного проекту «Росток», з 2013 року вчителі початкової школи стали учасниками програми «Сприяння освіті»; а з 2014 року школа  має статус експериментального закладу регіонального рівня з теми: «Модель методичного Центру відкритої освіти з програмування та веб-дизайну в середній школі».

     Дорослі активно залучають учнів до науково-дослідницької роботи в МАН, готують команди старшокласників до предметних олімпіад, сприяють участі у всеукраїнських конкурсах учнівської творчості та міжнародних проектах.

     Ми постійно в пошуку, ми вдосконалюємося, ми прагнемо бути в авангарді сучасної освіти, що періодично потребує змін та доповнень;  як і саме життя, вона не може стояти на місці.

     Доля нам посміхається завжди. На цей раз колективу вчителів запропонували взяти участь у міжнародному польсько-українському проекті «Класна школа», створеному польськім Центром громадянської освіти, Всеукраїнською асоціацією викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба». Проект отримав схвалення парламентського Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, зокрема Лілі Гриневич, підтримку Міністерства освіти й науки України. Пілотуватимуть проект 10 шкіл з різних регіонів нашої держави. За задумом авторів Програми «Класна школа» українські ЗМІ стануть активними учасниками процесу, висвітлюючи кращий досвід шкіл-учасниць заради формування позитивного іміджу української Школи й українського Вчителя.

01.07. 2015р. у закладі відбулася зустріч творчої групи вчителів школи, представників Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації  – методистів РНМЦ Надії  Василівни  Шумякової  та Лілії Олексіївни  Зайченко  з представниками  Центру громадянської освіти  Польщі та виконавчим директором Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба» Поліною Вербицькою.   11 творчих вчителів, різної фахової підготовки, спеціалісти вищої категорії, досвідчені вчителі-методисти, Відмінники освіти України й молоді вчителі з великим інтересом чекали на розмову.

     Зустріч за круглим  столом  пройшла досить цікаво й плідно для обох сторін.

     Розпочала її Поліна Вербицька, яка представила нам польських гостей, що презентували освітню Програму «Класна школа».

      Віце-президент Центру громадянської освіти Алісія Пацевич розповіла, що вчителі школи братимуть участь у тренінгах, спільно із польськими та українськими експертами визначатимуть найкращі освітні технології, які сприятимуть активному залученню учнів та батьків до процесів становлення нової України. Пані Алісія звернула увагу , що мова не йде про дублювання польського досвіду в Україні, яка сама має багато позитивних надбань української національної освіти. Вона Також додала, що поєднання кращих досягнень двох освітніх систем дасть можливість розгорнути цей проект на більш широкий національній рівень в Україні.

     Директор освітньої  Програми "Класна школа" Агата Лучінська зауважила,  що новий проект в Україні розрахований на всіх учасників навчального процесу –  директорів шкіл, учителів та учнів з батьками. Формування в рамках Класної школи, робочих груп, які працюють разом  і спільно несуть відповідальність за щораз кращу діяльність школи, може стати гарною можливістю для вдосконалення роботи вчительського колективу та створення постійного простору для розвитку.  Добрі матеріали, консультанти-методисти, додаткові курси, конференції та семінари дуже важливі, але , можливо, навіть більш важливим є обмін досвідом з колегами.  «Звичайно, я не маю на увазі навчання фаховому предмету, – наполегливо намагалася донести до аудиторії пані Агата, – а лише навчити професії вчителя.» 

     У Польщі Програма «Класна школа» має підтримку з боку преси. Про це розповів журналіст найпопулярнішої щоденної газети «Газета Виборча» Петро Пацевич. Проект «Класна школа» базується на 13-річному успішному досвіді впровадження польських освітніх програм, організованих «Центром  громадянської Освіти за фінансування й підтримки Фундації освіти для демократії за участі найбільш популярної щоденної газети Польщі «Газета Виборча», –  розповів журналіст Петро Пацевич. З його слів ми не без здивування дізналися, що в момент старту програми в ній зголосилися взяти участь близько 8500 шкіл, 100 тисяч учителів і близько мільйона учнів Польщі. Відповідно  з того часу «Класна школа» стала синонімом цивілізаційної і культурної зміни польської школи і назавжди утвердила себе як процес активного й докорінного зміцнення цілісності освітньої системи.

      Координатор проекту Іво Магерські з ентузіазмом долучившись до розмови, додав: «Ми вважаємо, що цей досвід може бути корисним для наших сусідів, не зважаючи на певні відмінності наших двох освітніх систем, стан наших суспільств та політичну ситуацію в Україні. Ми пропонуємо формулу відкритого пілотного етапу, що стартує з 5 вересня цього року і під час якого разом зможемо перевірити, які елементи «Класної школи»  варто використовувати,  а які ні, що додати а від чого варто відмовитись». Він побажав нашому колективу натхнення, успіхів і нових досягнень на шляху до успішної школи з класним суспільним іміджем, до інтеграції в європейський освітній простір.

     Потрібно зазначити, що думки, ідеї, пропозиції  гостей знаходили позитивний відгук в учасників нашої творчої групи тому, що, як тільки ми почули , що наша школа визначена для пілотування Програми, одразу, не зважаючи на відпустки, у такий сонячний чудовий день прийшли до школи, щоб обговорити напрямки майбутньої роботи за міжнародним проектом. Напередодні ми ознайомились із пілотним проектом основної концепції Програми «Класна школа» в Україні, проаналізували  шість принципів, завдяки яким , на думку польських освітян, школа стане такою, що буде відповідати уявленням суспільства про «класну» школу. Нас зацікавила ця Програма своєю багатоперспективністю, сучасним світобаченням. Вчителі школи люблять експериментувати у своїй роботі. Доречі, деякі принципи Програми є основоположними у роботи більшості педагогів нашої школи й велика частина завдань, над якими працюють польські колеги, знаходять своє вирішення в стінах нашої школи. Між нами багато спільного. Цей проект наша творча група розглядає як можливість обмінятися досвідом, інтегрувати зусилля вчителів  двох освітніх систем. На своїх уроках ми теж готуємо майбутніх громадян - патріотів України, розумних і культурних, креативних і самодостатніх, співчутливих і добрих людей.

     Обізнаність українських вчителів вразила гостей, коли ми продемонстрували знання змісту Програми «Класна школа», її шести принципів. Ми говорили про ті горизонти, які відкриває цей проект, про перспективність роботи за Програмою, про можливу допомогу з боку досвідчених вчителів Польщі, ми будемо мати нагоду познайомитись з яскравими прикладами самобутнього досвіду колег –  учасників проекту, з різних куточків України, про особистий внесок наших вчителів у реалізацію проекту.

     Надія  Василівна Шумякова  й Лілія Олексіївна Зайченко, як представники Управління освіти  говорили про те, що ця державна структура завжди дає зелене світло тим школам, які не бояться педагогічних експериментів та впровадження різноманітних освітніх проектів. Їх зацікавила Програма «Класна школа» та шляхи її реалізації . Вони сказали, що оголосять про пілотування Програми «Класна школа» на базі начального закладу № 250 на серпневих установчих нарадах для вчителів та директорів шкіл деснянського району м. Києва, будуть чекати початку вересня, коли розпочнеться основна робота по пілотуванню проекту й беруть на себе популяризацію серед інших шкіл району нашої роботи та ініціюватимуть узагальнення досвіду кращих вчителів на рівні району та міста.

     Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Людмила Альбертівна Кузьменко звернула увагу на те, що запропонована Програма  добре може вписатися в план роботи школи на наступний рік. Програма «Класна школа» направлена на формування компетентностей учнів, на підготовку їх до життя у суспільстві, а це складова  методичної теми, над якою працює наша школа: «Упровадження в навчально-виховний процес технології критичного мислення як засобу формування компетентностей сучасного учня ». Вона може стати ресурсом для реалізації  Стратегічного плану розвитку школи, в якому зазначено, що «… наш педагогічний колектив будує «Школу Розвитку та Вдосконалення», школу повноцінного освітнього простору, школу рівних можливостей у навчанні й вихованні учнів з максимальним урахуванням їх природних можливостей та обдарувань, школу, в який навчатимуться поруч обдаровані діти та звичайні і всі стануть успішними у житті, здатними до інтеграції з європейським співтовариством». Наша мета, як казала Людмила Альбертівна – це школа безпечних й комфортних умов для учнів, батьків та співробітників.

     До розмови долучилися вчителі початкової школи. Їм найбільш привабливим видався принцип, який вимагає створити освітній простір, в якому школа допомагатиме дитині повірити в себе, створюватиме сприятливий  клімат для формування її життєвих компетентностей.

     Тетяна Олегівна Назаренко яка є ініціатором впровадження експериментальної науково-педагогічний програми «Росток» у школі, розповіла, що за цією програмою працює вже 7 років, маючи однодумців і послідовників. Це досить прогресивна форма роботи із малечою, яка розкриває й удосконалює їх природні здібності, надає їм всебічного розвитку. Успіх програми залежить від майстерності вчителя та активної, свідомої участі батьків. Вона запропонувала свій досвід активного залучення батьків до співпраці з розвиваючими експериментальними програмами.

     Наступною взяла слово Оксана Миколаївна Матвєєва, яка основою своєї роботи бачить формування не лише особистості, а й майбутніх громадян України. Вона може поділитися досвідом, як у реаліях сучасної школи дати можливість потренувати  громадянські уміння учнів початкових класів, як сформувати учнівське самоврядування у класі. Як стверджує вчитель, це змушує маленьких вихованців  замислюватись про своє місце у суспільстві та власну відповідальність за вчинки й обіцянки.

     «Класна школа розвиває відчуття колективу, робить учнів чуйними, вчить співпрацювати, діяти на користь інших і для загального блага », з цим принципом абсолютно погоджується досвідчена учителька початкової школи Лариса Володимирівна  Літинська. Її спостереження доводять, що ­діти навчаються добре там, де вони  відчувають себе серед близьких, позитивно налаштованих  людей, які розуміють, підтримують, люблять…  Вона акцентувала увагу на Родинні свята, що, на її думку, є основою шкільного виховання;  говорила  про трикутник виховання: батьки  – дитина – вчитель. Вона готова обговорити проблеми, з якими вчитель стикається у повсякденній роботі з неповними родинами.

     Молодий спеціаліст Світлана Володимирівна Уманець запропонувала своє бачення роботи за принципом колективізму та співпраці. Вона акцентувала увагу на те, що державним стандартом з біології передбачається залучення учнів до систематичної групової роботи у формі навчальних проектів. Вчитель готова працювати над формування власного досвіду організації роботи в проектах, використовуючи кращий національний й зарубіжний методичний досвід. 

     Учитель світової літератури Галина Іванівна Загороднюк  сказала, що слово - це перша колиска емоцій і мрій, яке може стати мудрим наставником дітей, орієнтиром у пізнанні світу й себе у ньому. Лауреат міського конкурсу «Учитель року -2014» захоплено розповідала про можливості предмету Світова література відкривати учням традиції, культурний спадок різних народів світу, поглиблювати знання про окремі регіони, країни, міста на мапі світу, про зв'язок письменників різних країн світу із Україною, їх значення для розвитку українського суспільства та відчувати свою літературу достойною частиною світових культурних надбань. В основу роботи на уроці та під час підготовки до уроку покладені знання та вміння учнів і вчителя у сфері інформаційних технологій. Вчитель могла б поділитися досвідом і подискутувати про ефективність цього підходу на прикладі створення та функціонування електронного банку цікавої інформації  із світової літератури – це новий навчальний метод, який освоює вчитель.

     Переможець міського конкурсу «Учитель року - 2015» , співавтор підручників та програми з хімії для класів, що працюють у науково-педагогічному проекті "Росток”  Яна Юріївна  Коваль, зацікавила польських гостей креативністю методичних підходів до змісту робочих зошитів з хімії. Вони відзначили, що ці дидактичні матеріали побудовані так, що вони занурюють учня у світ хімії, а не просто дають знання з предмету. Вони позбавлені схоластики, допомагають учню позбутися страху перед теоретичною складовою, тому що ведуть до знань через практику й зв'язок з життям. Вони саме життя.  Яна Юріївна  могла б поділитися як наблизити предмет до життя, аж до залучення учнів до науково-дослідної роботи у сфері природничих наук. 

      Ще зовсім молодий педагог, творча людина, яка змогла зайняти достойне місце в колективі досвідчених вчителів - Андрій Андрійович Сергієнко не тільки навчає учнів інформатиці, але й консультує, допомагає вчителям освоїти навички роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями. Він може бути корисним  для Програми «Класна  школа» як учасник творчої групи з реалізації дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня з теми: «Модель методичного Центру відкритої освіти з програмування та веб-дизайну в середній школі». Суть цього проекту  –  впровадження у середню освіту дистанційної форми навчання.

     Ольга Олександрівна Шепітько  запропонувала обміркувати в рамках проекту «Класна  школа» наскільки ефективно наша спеціалізована школа навчає іноземним мовам, розвиває уміння спілкуватися усно й письмово. Сама на високому рівні володіє розмовною англійською мовою й прагне навчити цьому своїх учнів. Результати в неї прекрасні, але, як каже вчитель, були б ще кращими, якби діти мали змогу мати більший доступ до носіїв мови, бажана пряма комунікація. Адже вивчати іноземну мову слід у спілкуванні. Саме це вона хоче знайти у проекті. Ольга Олександрівна  як голова методичного  об’єднання вчителів іноземної мови вважає, що залучивши всіх вчителів МО, навіть тих, що не входять до творчої групи, можна досягти більш ефективного використання можливостей носіїв мови, як освітнього ресурсу.

      Ірина Вікторівна Лядишева – вчитель української мови та літератури ,  поділилася досвідом роботи над проектом «Школа без агресії», який втілювала спільно із соціальним педагогом школи з метою кращої адаптації п’ятикласників до нових умов навчання. Формування колективу у цих умовах - це досить відповідальна  й складна робота. Вчитель підкреслила, що кожному учню надзвичайно важливо відчути себе частиною колективу класу, зрозуміти свою роль у ньому, розкрити свої здібності й самоствердитись. Пілотний проект 5-А класу у наступному навчальному  році підхопили інші вчителі, що свідчить про його результативність. Своє місце в проекті вона бачить як спеціаліст, який може поділитися «Папкою методичних матеріалів» для здійснення процесу адаптації учнів під час переходу з початкової  у середню школу. Папка містить: анкети, зразок календаря емоцій, набір ігор зі зняття психологічного напруження, сценарії окремих заходів та розробки годин спілкування...

     До розмови підключилася координатор Програми у нашій  школи, чудовий вчитель-новатор Елла Василівна Ситник – Лауреат Всеукраїнських конкурсів «Класний керівник року. Крок у XXI сторіччя» (2000 р.) та «Учитель року – 2007» в номінації «Правознавство» . Вона  висловила думку, що поняття «Класна школа»  означає – успішна школа. Успішною у ХХІ столітті суспільство називає  школу, яка реалізує розвиваючі технології в навчально-виховному процесі. Цей проект, на думку Елли Василівни сприятиме швидшому переходу нашої школи від принципу предметоцентризму до принципу дитиноцентризму. Вона сказала, що вона особисто, як й багато інших вчителів школи здатні й можуть стати авторами дидактичних збірників, навчальних програм, методичних рекомендацій, які сприятимуть оновленню та вдосконаленню навчального процесу. Вчитель готова  давати відкриті уроки, проводити тренінги, адже вона розділяє принцип «Навчаючи інших, ми самі вчимось». «Класна школа» буде спонукати нас постійно вчитися, працювати над собою, вдосконалювати професійну майстерність. Вона дасть нам змогу вийти за межі школи, району, міста, зробити крок у Європу, тим самим наблизивши  нашого вчителя та українську школу до європейських стандартів.

     Методичне об’єднання вчителів історії та  правознавства має багаторічний досвід співпраці з громадськими організаціями і місцевою громадою у справі формування громадянської компетентності. Саме ці суспільні інституції є не в повній мірі використаними, на думку вчителя, ресурсами в навчально – виховному процесі через певну закритість школи та традиційні бюрократичні перепони адміністративного характеру. Ми навчилися з цим працювати і готові поділитися «секретами» нашої творчої майстерні.

      У ході жвавої дискусії, яка була наповнена репліками, зауваженнями, запитаннями, представленням програм,  підручників, посібників стало зрозуміло, що Програма дозволить удосконалити вже існуючий Стратегічний план розвитку нашої школи, враховуючи думку учнів і батьків.

      Наші  гості визнали, що протягом цієї зустрічі вони почули багато нового й цікавого для себе, що варто запровадити у школах Польщі. Ми потрібні один одному. Наші польські друзі готові допомогти в нашій роботі, а ми відкриті для них.

      Далі ми разом обговорювали зміст наступних кроків нашої спільної роботи. Вчителі говорили про проблеми, які ми маємо зараз, й ті ризики, які, цілком вірогідно, виникнуть під час роботи, та шляхи їх вирішення. Польські колеги попередили нас про можливі помилки, яких слід уникати під час пілотування проекту.

     Сила Програми «Класна школа» у тому, що вона хоче опиратися на вчительський колектив, який не боїться помилятися – не помиляється тільки той, хто нічого не робить. І визнання власної помилки не говорить про слабкість людини.

      Говорили про наші бажання змінити освіту, а з нею й країну на краще.  

  Зустріч закінчилась, але ніхто не поспішав йти. Знаєте, так буває, коли зустрічаються люди, що близькі по духу, мрії яких подібні, бажання благородні… байдуже, що нас розділяють кордони...

                                     Вчителі СШ № 250 Ситник Е. В. та  Загороднюк Г.І.

Переглядів: 698 | Додав: andreevich | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі
http://school263.kiev.ua/